2013. október 4., péntek

Külsősként

Amióta elkezdődött az iskola ismét, nekem is kevesebb időm jut mindenre. Nehéz teljes erőbedobással az álmaimra koncentrálni, ha közben olyan kötelességeket kell teljesítenem, ami elengedhetetlen az álmomhoz. Hm. A lényeg az, hogy arról sosem feledkezem el, hogy havonta 2-3 cikkem megjelenjen. Megélni így nem lehet, ez tény. Viszont referenciát gyűjtök és legalább ennyiszer a szerkesztők és a góré szeme elé kerülök, ha csak névlegesen is.

Nem egyszerű ám. Azt gondolná az ember, hogy az életmód rovatba olyan könnyű összezagyválni ezt-azt. Amikor hullán hazaérek és nekiülök, semmi használhatót nem tudok kihúzni a kobakomból. Olyat meg pláne nehéz, ami még nem volt, se általam, se más által. Szóval attól, hogy életmód, attól még ugyanolyan eredeti.
Néha viszont megszáll az ihlet, és egy héten háromszor is belelendültem... a legjobb témákat mindig az élet adja. A tapasztalatok, az ingerek, melyek körülvesznek.

A menete nagyon egyszerű a külsőzésnek. Én itthon a gépemen nekifekszem a témának, ha olyan, akkor szakértőt keresek meg. Ha pszichológus kell, akkor Dr.Fehér Gabriellához fordulok, annyiban már ismerjük egymást, hogy többször kértem tőle segítséget cikkhez. Ez a leggyakoribb. Egyéb esetben nem feltétlenül kell megkérdezni valamit, viszont, ami nem "szakterületem", amihez nem értek, azt hiába próbálnám a netről összekutatni. Ha nincs egy szakértő, aki a feltételezésemet megerősíti, semmit nem ér a cikk. A képeket, ha valakinek a valamilyéről írok, akkor természetesen nekem kell összeszedni, kínosan ügyelve a jogdíjakra... arra, hogy ezek ne legyenek. Ha fel akarom dobni a cikket, akkor pedig a témával kapcsolatban megkérdezek egy ismert embert. Na ez az, amit itthonról nehéz. A szerkesztőségben ugyanis a celeb rovatosoknak mindenki száma meg van, és csak csörögni kell. Ám nem nagyon vennének komolyan, ha Facebook-os üzenetben közölném velük, hogy ennek, és ennek a lapnak az újságírója vagyok.
Miután ezekkel megvagyok, meg a 4000 karakterrel, már küldöm is a szerkesztő e-mailjére. Ezután pedig nem nagyon kapok választ, hogy mikor jelenik meg, és mivel gyűjtöm a cikkeket, így amikor beküldök valamit, minden nap belenézek az aznapi újságba, hátha benne van. :D

Szóval így megy ez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése